سفارش تبلیغ
صبا ویژن
»
جرعه ای از غدیر
»
در رسای شهدای غواص
»
شورش سبز
»
روزنامه صهیونیستی: جنگ عربستان با یمن همان جنگ صهیونیستهاست با ش
»
طلاب در کمپین محمد
»
کمپین عشاق محمد
»
جهزوا ملاجئکم
»
حال و روز مدیریت من
»
عنایت امام رضا علیه السلام+شب اول قبر
»
مسن ترین تازه مسلمان جهان
 بیا تو!!!
درباره وبلاگ

پیوندهای روزانه
دیگر امکانات


بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 247994
پیوندهای وبگاه
» پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
» لحظه های آبی
» بچه های اوتیسم استان خوزستان --- khozestan Autism childern
» علی اصغربامری
» جاده های مه آلود
» هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
» بندیر
» نهان خانه ی دل
» مهندس محی الدین اله دادی
» شهید علی پور
» TOWER SIAH POOSH
» مهر بر لب زده
» نغمه ی عاشقی
» ****شهرستان بجنورد****
» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
» .: شهر عشق :.
» مهربان
» سکوت سبز
» بوی سیب
» روستای چشام
» یادداشتهای فانوس
» نور
» صدای سکوت
» ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت
» السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
» سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir
» رونوشت /سرنوشت.زارچ/سرچشمه فضیلت ها/یادداشت های احمد ترابی زارچی
» برگترین مرجع جک، اس ام اس، پیامک، لطیفه، عکس، نرم افزار
» خنده بازار
» مهاجر
» جیغ بنفش در ساعت 25
» آن دنیا 13
» .:شاه تورنیوز:.
» پاتوق دخترها وپسرها
» دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
» نور غدیر
» منطقه آزاد
» جدید ترین مطالب
» محبین
» آرمان
» تجربه های مربی کوچک
» متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com)
» تینا
» برو بچه های ارزشی
» منتظران مهدی (عج)
» پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
» حفاظ
» مناجات با عشق
» جک
» فقط من برای تو
» *مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)*
» شیعه ها
» به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
» شرکت نرم افزاری مبین سافت
» امیدزهرا omidezahra
» دهاتی
» دکتر علی حاجی ستوده
» مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
» صفاسیتی
» وقایع
» کورنا و صدرا معنوی
» موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
» «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
» تا ریشه هست، جوانه باید زد...
» شهید محمدهادی جاودانی (کمیل)
» بهشت در انتظار ماست
» کوچه های قلبم
»
» مبین
» کتاب خور کوچک
» نماسازان
» لهوف
» شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
» برنامه نوسی
موضوعات
» امام حسین(2)» حزب الله(2)» علی(2)» کوثر(2)» نجف(2)» ندا(1)» نمره(1)» نهج البلاغه(1)» نهضت(1)» نوروز(1)» هاشمی(1)» همت(1)» وهابیت(1)» یزید(1)» کوفه(1)» مدینه(1)» مرگ(1)» مسلم(1)» مشائی(1)» مشکوک(1)» مطهری(1)» معاویه(1)» مقام معظم رهبری(1)» مهدویت(1)» موسوی(1)» میر نوروز(1)» علی علیه السلام(1)» عماد(1)» عمو نوروز(1)» عید(1)» فقه(1)» فلسفه(1)» قدس(1)» قران کریم(1)» قرمز(1)» کواکبیان(1)» حسینی(1)» حسینیه ارشاد(1)» خدا(1)» خیانت(1)» داستان(1)» دزد(1)» رسول الله(1)» رقیه(1)» زینب(1)» سعد حریری(1)» سلطان(1)» سلیمان بن صرد(1)» شهوات(1)» شهید(1)» شوشتری(1)» شیخ الاسلام(1)» شیخ بهایی(1)» صبر(1)» صوفی(1)» عاشق(1)» عبدالله ابن زبیر(1)» عرفا(1)» عقل(1)» امام خمینی(1)» امام زمان(1)» امت(1)» امریکا(1)» امیرالمؤمنین(1)» انتظار(1)» برونسی(1)» بسیجی(1)» بهار(1)» پیامبر(1)» تورم(1)» جبرییل(1)» جعفری(1)» 1368(1)» آقا(1)» ابلیس(1)» اربعین(1)» اسپری(1)» استاد(1)» استادصفایی حایری(1)» اسراییل(1)» اسطوره(1)» امام(1)» امام جواد(1)» امام حسن(1)
آرشیو مطالب
مسن ترین تازه مسلمان جهان
+ نویسنده alisadeghi در چهارشنبه 93/8/21 | نظرات ()

ژوزت ماری اهل بلژیک بود که در سن 92 سالگی به اسلام روی آورد و مسلمان شد. سپس او  را به مکه در عربستان دعوت کردند. او احتمالا یکی از مسن‌ترین افرادی بوده که به اسلام روی آورده است تقریبا 300 زن آنجا به استقبالش رفتند  و مثل یک ملکه به او عشق ورزیدند و محبت کردند وقتی ماجرای او را می‌شنیدند نمی‌توانستند مانع گریه و اشک ریختن‌شان شوند. او می‌گفت: که زندگی واقعی خود را در سال 2010 شروع کرده است یعنی زمانی که نور ابیمان قلب به قلب او تابید.

با وجود این‌که مسلمانان روزبه‌روز درحال افزایش هستند هرگز فکر نمی‌کردم که یک روز من هم  اسلام را در آغوش بگیرم. با این حال من فرصت پیدا کردم تا در مراسم مذهبی مسلمانان که نشان زندگی اسلامی آنهاست حاضر شوم که برایم بسیار قابل احترام بوده است. به عنوان مثال اجتناب از خوردن و آشامیدن در طول ماه مبارک رمضان، ‌دید و بازدید و مهمان‌نوازی آنها برایم جالب بود و من نمی‌خواستم آنها را در این مدت خجالت بدهم . علت اصلی این‌که باعث شد من  در کنارمسلمانها کار کنم این بود که آنها رامی‌شناختم و می‌دانستم آنها توجه ویژه‌ای به افراد مسن دارند؛ به‌خصوص این‌که در اروپا اغلب فرزندان از پدر و مادر پیر خود فرار می‌کنند و مسئولیت آنها را به خانه‌ سالمندان می‌سپارند و می‌دیدم که چقدر به من احترام می‌گذارند و علاقمند هستند؛ درحالی‌که من هنوز مسیحی بودم و بدون این‌که  درعوض چیزی بخواهند از من حمایت می‌کردند. خیلی مهمان‌نواز بودند مثلا درمراکش یکی از مسلمانان  من را به خانه‌اش دعوت کرد. او با همسر و چهار فرزند کوچکش بود بدون این‌که چیزی درعوض کار نیک خود بخواهند از من  مراقبت می‌کردند؛ به همین خاطر بود به اسلام علاقه مند شدم و بسیارتحت تاثیرآن قرار گرفتم.

درباره مشکلات پس از مسلمان شدن خود می‌گوید

تنها فرزندم که 74 سال دارد و با همسر و چهار فرزندش در فرانسه زندگی می‌کند خیلی به من لطمه زد وقتی فهمید مسلمان شده‌ام من را طرد کرد. او من را متهم کرد که به دلیل سن و سال بالا دچار نقصان فکری و ذهنی شده‌ام و بهتراست در خانه سالمندان بمانم؛ درحالی‌که کاملا اشتباه است. من هنوزهم توانایی به‌خاطر آوردن حوادث سال 1930 را دارم حتی می‌توانم آنها را فهرست می‌کنم. خانواده‌ام که از یک خانواده اشرافی و سرمایه‌دارهستند با من قطع رابطه کردند و اجازه استفاده از ارث را ندارم.

برای بیان علت اینکه مسلمان شدم قطعا خدا کمک کرده و به من سلامتی داده تا بتوانم به مراکش بروم و مهمان فاطمه باشم. آنجا من لحظه‌هایی را تجربه کردم که تاکنون با  آن مواجه نشده بودم  من گریه کردن را تجربه کردم و به‌خصوص این‌که خانواده کاملی را دیدم شامل پدربزرگ، مادر بزرگ، فرزندان و نوه، همه با هم با عشق و احترام عمیق نسبت به بزرگترها بودند و بچه‌ها به پدر و مادرخود احترام می‌گذاشتند و آنها را در آغوش می‌گرفتند.

درباره دخترش

از خدا خواستم تا دخترم را به اسلام هدایت کند همان‌طور که من را در سن پیری هدایت کرد. از آنجا که او در خانواده‌ای یهودی است و می‌خواهم این امکان ایجاد شود تا بتوانم از تفاوت مهم و اساسی دین اسلام و یهودیت برای او بگویم زیرا اسلام دینی است که برخلاف سایر ادیان تحریف نشده است و انحرافی ندارد.

پس از تحول خود

پس از مسلمان شدن و تحول، من با صندلی چرخدارعازم سفرحج شدم، من همه چیز را در پا می‌دیدم زیرا مریض بودم و نمی‌تواستم راه بروم؛ اما علاوه برحج، خدا به من توان داد تا دو ماه  رمضان را هم روزه بگیرم.

سپس او افزود: من از زندگی گذشته خود قبل از تشرف به اسلام پشیمانم، تولد واقعی من در سال 2010 است؛  وقتی‌که اسلام را در آغوش گرفتم، و این زندگی واقعی است.

آخرین آرزو

 

آرزو دارم یک روز به حج عمره بروم و دراین سرزمین پاک همراه مسلمانان به خاک سپرده شوم.

این بانوی 94 ساله تازه مسلمان بلژیکی پس از انجام مناسک حج درگذشت.

http://www.rahyafte.com


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...